A BMW Group célul tűzi ki, hogy 2021 végére egymillió darab hálózatról tölthető gépjárműje guruljon a Föld útjain

A BMW Group kijelölte következő mérföldkövét az elektromos mobilitás térnyerése kapcsán. “Célunk, hogy 2021 végére a Föld útjain guruló hálózatról tölthető modelljeink száma az egymilliót is átlépje” – hangoztatta Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke szeptember 10-én, a 68. Frankfurti Internacionális Autószalon nyitónapján. “Az elektromos mobilitás meghatározó úttörői vagyunk: idén Németországban eddig egyik autógyártó cég sem forgalmazott nálunk több hálózatról tölthető autót, míg Norvégiában négy eladott járművünkből hármat hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával rendelnek meg ügyfeleink” – tette hozzá.

A következő évtizedre előretekintve Oliver Zipse kifejtette, hogy várakozásaik alapján az elektromos mobilitás eltérő ütemben fejlődik ezután a Föld egyes pontjain – a nem egységes infrastruktúra, az eltérő vezetési szokások és a politikai szituációk következtében. A BMW Group előrejelzései alapján 2030-ban a Kínában megrendelt új prémium modellek több mint 50 százalékában nagyfeszültségű akkumulátorról táplált tisztán elektromos meghajtás dolgozik ezután. Európában ez az arány megközelítőleg 25 százalékon lesz ekkor, midőn a Föld második legnagyobb piacának számító Egyesült Államokban is.

“A BMW Group egy internacionális társaság, ügyfeleink igényeit ezáltal minden hajtáslánc-technológiával képesek vagyunk és képesek leszünk kiszolgálni: követendő hatékonyságú belsőégésű erőforrásaink mellett az akkumulátorról táplált tisztán elektromos meghajtások és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiák is elérhetők, az elkövetkezendő időszakokban mindazonáltal a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia is kézzelfogható valósággá válik. Jelentősen erős stratégiai pozícióra teszünk mindent összevetve szert, amellyel a közeli jövő mobilitási kihívásaival és a klímaváltozással is képesek vagyunk szembenézni” – nyilatkozta Oliver Zipse.

A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia kézzelfogható megoldást jelenthet, kiváltképp a hosszabbra nyúló utazások alkalmával. A BMW Group számításai alapján a korszerű modern műszaki megoldás iránti ügyfélkereslet az jövőbeni évtized második felében mutat ezután kiugró növekedést, 2022-től mindent összevetve a müncheni központú vállalatcsoport egy kisszériás kiadással teszteli valós státuszok közt a hidrogénüzemű tisztán elektromos meghajtást. A 2019-es Frankfurti Internacionális Autószalonon a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó is világpremierjét ünnepli.

Oliver Zipse az idén júniusban bejelentett modellpaletta-bővítési előrelépéseket is megerősítette: a BMW Group eszerint az eredendően előirányzottnál két évvel ezelőtt, már 2023-ra huszonöt tagúra gyarapítja hálózatról tölthető portfólióját, melynek több mint fele tisztán elektromos meghajtással közlekedik ezt követően. Mindehhez a belsőégésű erőforrásokkal, tisztán elektromos meghajtással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal úgyszintén felszerelhető, rugalmasan alkalmazható járműszerkezeti megoldások és a rugalmas tömegtermelési szisztémák teremtik meg a műszaki alapot, a vállalatcsoport mindent összevetve nem kizárólagosan az ügyféligények, de a piaci helyzetek változásaira is alaposan villámgyorsan tud reagálni.

Az éghajlat védelmének kulcsa mindeközben az elektromos mobilitás térnyerésében rejlik. A BMW Group vallja, hogy ügyfélköre döntő szerepet vállalhatnak a klímaváltozás visszaszorításában, mert ha képesek kihasználni, a számukra elérhető modern műszaki megoldás végtelenül pozitív hatást gyakorol.

“Célunk, hogy kimagasló mértékben csökkentsük károsanyag-kibocsátásunkat. Ellenben ahhoz, hogy a célból eredmény legyen, azokra a területekre kell koncentrálnunk, amelyeken a legintenzívebb hatást érhetjük el. A legnagyobb hangsúlyt a következő kérdések megválaszolására helyezzük: a következő években milyen hajtáslánc-technológiákat, műszaki megoldásokat és szolgáltatásokat részesítenek ezt követően előnyben ügyfeleink? Valamint éghajlatunk védelmében miként érhetjük el a legnagyobb eredményt? Egy dolog biztos: elkötelezettek vagyunk a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény mellett” – fogalmazta meg Oliver Zipse.

A BMW Group háza táján a hosszú távú fenntarthatóság az értéklánc legelején kezdődik. Felülmúlhatatlan példa erre a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modelljeként érkező BMW iX3 is, amely 2020-ban a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával felvértezve gurul ki az utakra. Ez a hajtáslánc már nyersanyagok felhasználása nélkül készül, az akkumulátorcella-technológiájához felhasznált kobaltot ugyanakkor közvetlenül az Ausztráliában és Marokkóban látható bányákból importálja a cég. Sőt mi több, a BMW Group a modell tömegtermelése alatt felhasznált villamos energia nagy részét megújuló erőforrásokból állítja elő.