A Seat egy új európai projektben vállal szerepet, mely biometánt állít elő hulladékból

A Seat 2023-ig vesz részt az Európai Bizottság által nemrég jóvá hagyott Life Landfill Bioüzemanyag projektben, melynek célkitűzése megújuló gáz előállítása az önkormányzati hulladéklerakókból. A cél a hatékonyabb gazdálkodás elérése úgy, hogy biometánt nyernek egy helyi, bőséges energiaforrásból. A projektet más partnerekkel közösen fejlesztik az jövőbeni négy évben, és egész költségvetése 4,6 millió euró, melynek 55% -át az Európai Bizottság finanszírozza.

Andrew Shepherd, a Seat megújuló gázokkal kapcsolatos projektjeinek felelőse nyomatékosította, hogy “ez a projekt kínálja számunkra, hogy előrelépést tegyünk a biometán mint üzemanyag fejlesztésében és kutatásában. Végső célunk, hogy a járművek egész életciklusa alatt a CO2-kibocsátás szempontjából nulla környezeti hatást lehessen garantálni.”

A körforgásos gazdaság, az energiahatékonyság és a kibocsátás csökkentésének fellendítése érdekében a Seat jelen pillanatban a Life Methamorphosis projekten dolgozik, hogy biometánt nyerjen az ezelőtt szétválogatott hulladékokból és állati iszapból egy Lleidában van farmon. A korszerű Life Landfill bioüzemanyag-projekt egy lépéssel tovább megy, mivel a nyersanyag közvetlenül a hulladéklerakóból származik, előzetes szétválasztás nélkül.

Az Európai Unió 2035-ig 10% -ra korlátozza a hulladéklerakókban lerakható kommunális hulladék mennyiségét. A hulladékok járművekben felhasználható bioüzemanyaggá történő módosítása lehet a megoldás erre a környezetvédelmi kihívásra. A modern projektben részt vevő másfajta szervezetek közé sorolható az FCC, az IVECO, a Granadai Egyetem, a CARTIF Alapítvány, a SYSADVANCE és a Gasnam. Ezenkívül a Seat az Aqualia-val egy hasonló projektben a szennyvíz bioüzemanyaggá történő módosítását is kifejlesztette.

A fenntartható gazdasági fejlődés lehetősége

Közel félmillió hulladéklerakó látható Európában, ezáltal a hulladékból történő biometán kinyerésére szolgáló működési eljárások fejlesztése és kutatása vállalkozásbeli lehetőséget ad a hulladék energiaforrássá történő megváltoztatásával, amely ugyanakkor hozzájárul a környezeti kibocsátások csökkentéséhez.

Ebben az értelemben nagy a sansz a biometán előállítására vonatkozó származási tanúsítványok létrehozásában. Ez a rendszer megkönnyítené az ipar fejlődését Spanyolországban, ahogy ezt más Európai Unió országaiban is megvalósítják, és ha ezeket a tanúsítványokat keresztül lehetne adni az ágazatok közt, az nagyon sok lehetőséget nyitna a közlekedési szektor részére.

A sűrített földgáz (CNG) funkciója

A Seat büszkélkedhet az európai autógyárak közt a legszélesebb sűrített földgázzal (CNG) funkcionáló jármű kínálattal. A cég Martorell-i gyárában négy modellt csinálnak: a Leon, a Leon Sportourer, az Ibiza és az Arona, ami az egyetlen CNG-vel hajtott SUV a világon. 2018-ban a társaság megháromszorozta a CNG járművek értékesítését, és 6 millió eurós beruházást hozott nyilvánosságra a Martorell-i üzem kapacitásának bővítésére. Ezzel a Seat gázüzemű járművek napi termelési mutatóját 90-ről 250-re növelte. Ezidáig a társaság CNG járműveinek eladása Európában 13% -kal növekedett viszonyítva a tavalyi esztendőhöz, 11.800 gázhajtású gépjármű értékesítésével. Ezenkívül a Seat lett a Volkswagen-csoporton belüli fejlesztő center a sűrített földgáz alternatív üzemanyagként történő technológiai fejlesztésében.