A Volkswagen újabb elektromos gépjárművel felállított rekordot vett célba, ezúttal a Nürburgring Nordschleife pályáján

A Volkswagen lenyűgöző tempóban folytatja elektromos mobilitási stratégiájának megvalósítását, mind a sorozatgyártású modellek tekintetében, mind mindazonáltal a versenypályákon. A Pikes Peak-i Internacionális Hegyi Felfutó versenyen elért rekordidő után a Volkswagen egy újabb csúcsot vett célba: 2019. nyarán elektromos sportautójával, az ID. R modellel a planéta talán legnehezebb terepén, a Nürburgring Nordschleife pályáján száll harcba az elektromos meghajtású járművek körrekordjának megdöntéséért.

Az ID. R a sportos nagykövete annak a tisztán elektromos járműcsaládnak, amit a Volkswagen 2020-tól tervez piacra dobni. Az ID. R motorsportos jelenléte a Volkswagen elektromobilitás iránti elkötelezettségét mutatja, és egyben megmutatja, mekkora potenciál rejlik az elektromos járművek tradícióknak megfelelő állapotok közt történő, jövőbeni alkalmazásában. „A Pikes Peak-i rekord után itt az idő a következő nagy kihívásra az ID. R részére: megdönteni a legjobb, elektromos gépjárművel futott köridőt a Nürburgring Nordschleife pályáján.” – nyilatkozta a Volkswagen Motorsport igazgatója, Sven Smeets. „Egy körrekord a Nordschleifén órási elismerés bármelyik gépkocsi részére, legyen az sorozatgyártású modell vagy versenyautó.”

A Volkswagen ID. R finomhangolása a Nordschleife karakterisztikájának megfelelően

A nürburgringi rekordkísérlet alatt a modernizált ID. R modellt két elektromos kapacitás hajtja ezután, a rendszer összteljesítménye ugyanakkor 500 kW (680 LE) lesz. A gépjármű súlya – vezetővel egyesült erővel – mindössze 1 100 kilogramm. „Mindenekelőtt az ID. R aerodinamikáján végzünk módosításokat, hogy a Pikes Peak-i körülményektől igencsak heterogén igényeknek itt a Nordschleifén meg tudjon felelni.” – tette hozzá François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója. Az Egyesült Államok mesés versenyének számító Pikes Peak-i Internacionális Hegyi Felfutó rajtja 2 862 méteres tengerszint feletti magasságon indul, a befutónál ugyanakkor a versenyzők elérik a 4 302 méteres magasságot. Az Eifel-hegységben fedezhető fel Nordschleife teljesítésénél a szint 320 és 617 méteres magasság közt változik, a Döttinger Höhe hosszú egyenesének betudhatóan mindazonáltal egészen egyéni igényeket kiszolgáló karakterisztikával büszkélkedhet az ikonikus német versenypálya. „A rekordkísérletre való körültekintő felkészülés jegyében az ID. R modellel az év elején egy intenzív teszt ezenfelül fejlesztési programba kezdünk, amit különféle versenypályákon hajtunk ezt követően végre.” – tette hozzá Demaison. A rekordkísérletre várhatóan nyári hónapokban kerül ezt követően sor.

A Nordschleife-specialista Romain Dumas ül a volán mögött a rekordkísérlet alatt

A rekordkísérlet esetén ismételten a multifunkcionális tehetség, Romain Dumas foglal helyet az ID. R kormánya mögött. Ő diadalmaskodott 2018. júliusában az ID. R modellel a Pikes Peak-i Internacionális Hegyi Felfutó versenyén, ahol 7:57,148 perces idejével ő lett az első pilóta a verseny több, mint 100 éves történetében, aki 8 percen belül teljesítette a távot. A francia versenyző mindemellett már négy alkalommal ünnepelhetett győztesként a Nürburgring 24 órás versenyén. „Az ID. R modellel a Nordschleifén vezetni olyan érzés, amitől már most libabőrös leszek. Pompásan kiismerem ott magam, de az ID. R versenyautó extrém gyorsulása és lenyűgöző kanyarsebessége okán ugyanakkor teljesen új kihívásként élem meg a rekordkísérletet.” – nyilatkozta Dumas. „Alig várom az első tesztvezetéseket. Az aktuális, elektromos gépkocsival teljesített rekord megdöntése egyáltalán nem lesz sétagalopp.” A tisztán elektromos gépkocsival felállított aktuális rekord 6:45,90 perc, amely kereken 185 km/órás átlagsebességnek felel meg. Az eredményt az angol Peter Dumbreck állította fel 2017-ben egy NIO EP9 volánja mögött.

A korábbi Forma-1 világbajnok Jackie Stewart adta a „Zöld Pokol” elnevezést

Egy többé-kevésbé keskeny aszfaltcsík, amely 20,832 kilométer hosszú, 75 kanyarral, gyakran meredek emelkedőkkel és lejtőkkel az Eifel-hegység erdői közt: ez az 1927-ben megnyitott Nordschleife része a Nürburgringnek, amely az egész világon páratlan és mostanáig kihangsúlyozott tesztpályája az autóipari szereplőknek. A korábbi Forma-1 világbajnok Jackie Stewart tisztelete jeléül nevezte egyszer „Zöld Pokolnak”. A neves pálya többszöri korszerűsítése ellenére a Forma-1 képviselői már 1978. óra nem versenyeznek itt. Napjainkban a Nordschleife – a korszerű Grand-Prix pályával közösen – először is a ismert 24 órás verseny helyszíneként ismert. Ugyanakkor a Föld jó néhány pontjára ellátogató FIA World Touring Car Cup (WTCR) széria egyik házigazdájaként is megjelenik a versenynaptárban. Mindkét sorozatban a Volkswagen a Golf GTI TCR modellel képviselteti magát.