Az Audi készen áll arra, hogy átlépjen az elektromos korba

Négy éven belül kezdetét veszi az Audi utolsó egész egészében új fejlesztésű belsőégésű motorjának gyártása, 2026-tól ugyanakkor a prémiummárka csupán tisztán elektromos hajtásrendszerű új modellekkel jelenik meg a világpiacon. Ezt Markus Duesmann, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a Klímasemlegesség Alapítvány (Climate Neutrality Foundation) klímakonferenciáján fedte fel. Stratégiai átalakulása keretében a társaság gyorsítani tervezi átállását az elektromos mobilitásra, s 2033-ig szakaszosan beszünteti belsőégésű motorjai gyártását. Legkésőbb 2050-re az Audi már szén-dioxid-semleges mérleg mentén kíván működni.

„Innovációs erőnkkel a hosszú távon fenntartható és klímasemleges mobilitás lehetőségét kínáljuk az embereknek” – folytatta Markus Duesmann. – „Nem a tiltások, hanem a technika és a fejlesztés sikerében hiszek.” Mint közölte, az Audi belsőégésű motorjai kifutásának korrekt időpontja végső soron a vásárlókon és a jogalkotókon múlik. Kínában várhatóan 2033 után is mutatkozik rájuk kereslet, tette hozzá, így ott helyi gyártásból tovább is kínálhatnak belsőégésű motorral hajtott gépkocsikat. Ezzel párhuzamosan az Audi erőteljesen kibővíti tisztán elektromos modelljei kínálatát. Az e-tron GT, az RS e-tron GT, a Q4 e-tron és a Q4 Sportback e-tron formájában már idén is több elektromos, mint belsőégésű motorral hajtott újdonsággal érkezik a márka a piacra, s 2025-re immáron nagyjából húsz elektromos modellre tervezi szélesíteni választékát. „Jelen ütemterv kellően egyértelmű alap a határozott és erőteljes átlépéshez az elektromos korszakba. A jelzés, melyet küldünk: az Audi készen áll” – nyomatékosította Markus Duesmann.

Az elektromos mobilitás és társadalmi elfogadottsága bővülése szempontjából a kiterjedt töltőinfrastruktúra és a megújuló forrásokból származó energiák fokozott használata is meghatározó, s az Audi mindkét térségben aktív. Egy-két hete mutatta be az ingolstadti márka Audi charging hub kísérleti projektjét, előzetes foglalási lehetőséggel és várószalonnal kialakított, saját prémium-töltőmegoldását. Mindemellett az autógyártó energiaszolgáltatókkal is együttműködik, ezáltal segítve elő a megújuló forrásokból származó energia globális alkalmazását.

Az Audi egészen kifutásukig egész intenzitással fejleszti belsőégésű erőforrásait is, a fokozott gazdaságosság és a nagyobb vevőelőnyök jegyében tökéletesítve tovább létező motorgenerációit. Egyértelmű mert: „Az Audi utolsó belsőégésű motorja egyben a legjobb is lesz, melyet valaha készítettünk” – emelte ki Markus Duesmann.