Forradalom az autóiparban: alkatrészek, amelyek újrahasznosított halászhálókból készülnek

A 2025-ben érkező NEUE KLASSE modellgeneráció debütálásával az autóiparban elsőként mutatkoznak be olyan műanyagból készült karosszéria- és utastér-alkatrészek, amelyek gyártásához nagyjából 30 százalékban újrahasznosított halászhálókból és kötelekből előállított nyersanyagokat használnak. A Föld kikötőiben már idő előtt, proaktív módon megkezdik az elhasználódott halászhálók és kötelek beszerzését, hogy azok ne kerüljenek a tengerekbe.

A tengeri halászat esetén keletkező hulladékokból páratlan újrahasznosítási folyamat esetén hozzák létre a jövő modelljeiben használt karosszéria- és utastér-alkatrészeket, amelyeknek előállítása a szokásos gyártási folyamathoz képest csaknem 25 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással jár.

Az erőforrások megőrzése, az ökológiai lábnyom csökkentése és az óceánszennyezés elkerülése

Az értékes erőforrások megőrzése és a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében a BMW Group nagyszámú aspektusban dolgozik azon, hogy a tengeri halászat alatt keletkező műanyaghulladékokat sorozatgyártásban kínált modelljei alapanyagaként használja fel. Az újrahasznosítás ezen formája biztosítja a kőolajalapú, elsődleges műanyagok iránti szükséglet csökkentését, amellyel párhuzamosan az óceánok szennyezését is ellensúlyozza.

A BMW iX és a BMW X1 szőnyegei példaként újrahasznosított nejlonhulladékból előállított, szintetikus fonálból készülnek. Az ECONYL néven ismert anyag magját a kidobott halászhálók, az elhasználódott padlóburkolatok és a műanyaggyártásból származó hulladékmaradványok adják.

Csak a BMW Group ad modelljeiben olyan érzékelhető alkatrészeket, amelyek a tengeri halászat esetén keletkező hulladékokból készülnek

A dán PLASTIX vállalattal együttműködésben kidolgozott, új kezdeményezésével a BMW Group új szintre emeli a tengeri halászat alatt keletkező hulladékok újrahasznosítását. A kiválogatási fázist követően a halászhálók és a kötelek egy továbbfejlesztett eljáráson esnek át, amely alatt műanyag granulátumot állítanak elő. Amíg az újrahasznosított tengeri műanyagokat az autóiparban kínált új modellek alkatrészeihez eddig csak szálak formájában használták fel, addig a modern, innovatívan újrahasznosított anyag már fröccsöntési eljárásra is alkalmas – első alkalommal. Az ilyen formában előállított alkatrészek alapanyaga csaknem 30 százalékban tartalmazhat tengeri halászat alatt keletkező hulladékot.

Az újrahasznosított műanyagok részére ez új alkalmazási és felhasználási alkalmakat kínál. A fröccsöntési eljárás esetén mivel olyan alkatrészek készülhetnek, amelyeket a 2025-ben érkező NEUE KLASSE modellgeneráció karosszériáján és utasterében nem kizárólagosan láthatatlan, de érzékelhető helyeken is alkalmazhatnak a tervezők. A BMW Group teljességében azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a sorozatgyártásban kínált új modelljeiben felhasznált, hőre lágyuló műanyagokban 2030-ra az aktuális csaknem 20 százalékról átlagosan 40 százalékra növelje a másodlagos anyagok alkalmazási arányát.