Lendületes növekedés az elektromos mobilitás piacán: a BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei értékesítési mutatóját

A BMW Group nemzetközileg 128 196 darab tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt forgalmazott 2022 első kilenc hónapjában, és ezzel egy éven belül több mint megkétszerezte a zéró emissziójú modellpalettájára érkező megrendeléseket (+114,8%). Eme kimagasló értékesítési eredmény egyúttal azt is jelenti, hogy a vállalatcsoport a tisztán elektromos meghajtású modellek népszerűségéből maradéktalanul képes lendületes növekedést kovácsolni.

„Tisztán elektromos meghajtású modellpalettánk lendületes növekedése egyértelmű bizonyítékul szolgál arra, hogy a BMW Group portfóliója kiérdemeli az ügyfelek tetszését – mindent összevetve a cég konzekvensen halad tovább az elektromobilitás irányába” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Változatos hajtáslánc-technológiai megoldásaink megnyerő, fenntartható portfóliójának és hatékony működési teljesítményünknek hála csúcsszuper úton haladunk afelé, hogy maradéktalanul teljesítsük a 2022-es esztendőre kitűzött értékesítési céljainkat” – tette hozzá.

A beszállítói nehézségekkel és az Ukrajnában zajló háború következményeivel sújtott első félév után a BMW Group értékesítési mutatói a harmadik negyedév végét már hozzávetőleg a tavalyi esztendő szintjén zárták (-0,9%), szám alapján 587 795 darab eladott modellel. A müncheni központú vállalatcsoport január és szeptember közt forgalmazott új autóinak száma ezzel 1 747 889 darabra növekedett, amelyből a szeptember önmagában 210 543 darabbal vette ki a részét, 6,6 százalékos növekedés mellett.

A BMW Group megerősítette az egész 2022-es évre vetített előrejelzését, amely alapján az értékesítések némileg elmaradnak ezt követően az előző évitől.

A BMW Group hibátlan úton halad afelé, hogy 2022-ben megduplázza tisztán elektromos meghajtású modelljei értékesítési mennyiségét

2022 első kilenc hónapjában a BMW Group nemzetközileg 128 196 darab tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt adott el, amely az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva 114,8 százalékos gyarapodást jelent. A harmadik negyedévben 52 306 darab zéró emissziójú újdonság talált gazdára, amely 121,6 százalékos fejlődésnek felel meg.

A BMW iX3 modell (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 18,5 – 18,9 kWh / 100 km) mellett a vállalatcsoport két technológiai zászlóshajója, a BMW i4 és a BMW iX is tovább folytatja lendületes növekedését: az mértékadó modelleket szerfelett intenzív, töretlen ügyfélérdeklődések veszik körbe. Az elektromos mobilitás térnyerésének a BMW márka két legkorszerűbb tisztán elektromos meghajtású modellje, a BMW i7 (a BMW i7 xDrive60 modell vegyített energiafogyasztása (WLTP): 18,4 – 19,6 kWh / 100 km) és a BMW iX1 (a BMW iX1 xDrive30 modell vegyített energiafogyasztása (WLTP): 16,8 – 18,1 kWh / 100 km) ad újabb lendületet. Mindkét modellt – amiképpen a BMW 3-as széria kínai piacra alkotott, tisztán elektromos meghajtású és hosszított tengelytávolságú modellváltozatát is – pozitív visszajelzésekkel illetik az ügyfelek. A BMW Group tisztán elektromos meghajtású portfóliójának releváns alappilléreként a zéró emissziójú MINI Cooper SE (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 15,3 – 17,6 kWh / 100 km; vegyített energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km) szintén kimagasló népszerűségnek örvend. Mint ilyen, a BMW Group fergeteges úton halad 2022-re kitűzött azon célja felé, hogy megduplázza tisztán elektromos meghajtású modelljei egész éves értékesítési mennyiségét.

A BMW Group sebes ütemben bővíti tovább emisszió-mentes portfólióját: 2023-ban újabb modellek debütálnak, köztük a BMW i5 modell és a tisztán elektromos meghajtású Rolls-Royce Spectre luxusautó. Utóbbi októberben ünnepli világpremierjét.

Termékpalettája sebes ütemű bővítésére és töretlen ügyfélérdeklődéseire építve a BMW Group úgy tervezi, hogy a Föld útjain guruló tisztán elektromos meghajtású modelljei száma 2025 végére a kétmilliót is átlépi.

A BMW még mindig a Föld legkelendőbb prémium autómárkája

Csúcstechnológiás termékpalettájának és továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiai megoldásainak betudhatóan a BMW márka nemzetközileg 517 689 darab új gépjárműt adott el 2022 harmadik negyedévében, amely az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva mindössze 1,4 százalékos csökkenés. A tisztán elektromos meghajtású modellek mellett a BMW 4-es Gran Coupé, a BMW 2-es Active Tourer és a BMW X5 is kimagasló népszerűségnek örvend az ügyfelek körében. Az esztendő első kilenc hónapjában a BMW márka képes volt megőrizni piacvezető pozícióját az internacionális prémium szegmensben.

A negyedéves értékesítési eredmények újabb abszolút rekord felé vezetik a BMW M divíziót

A tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modellek, a BMW i4 M50 (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km) és a BMW iX M60 (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 22,5 – 24,5 kWh / 100 km) bemutatkozásával a BMW M GmbH legjobb sportautó-párosa, a BMW M3 és a BMW M4 is magasabb értékesítési fokozatba kapcsolt. Első féléves eladási mutatói után a divízió mindent összevetve újból növekedési pályára állt: a 2022 első kilenc hónapjában forgalmazott 124 459 darab új modell 1,2 százalékos abszolút fejlődést jelent. A BMW M divízió mindent összevetve kitűnő úton halad afelé, hogy újabb értékesítési rekorddal zárja fennállása 50. évfordulóját ünneplő, jubileumi évét – amit az utolsó negyedévben az első BMW M3 Touring piaci bevezetése koronáz meg.

A MINI kifogástalan értékesítési eredményekkel zárta a harmadik negyedévet

A MINI márka 209 271 darab új gépkocsit adott el 2022 első kilenc hónapjában, amelyből a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE 29 191 darabbal vette ki a részét. Ez az előző esztendő megegyező időszakához képest 45,2 százalékos növekedés, amely kétségtelenül igazolja a márka klienseinek osztatlan elköteleződését a tisztán elektromos meghajtású, gokartos vezetési impulzus mellett.

A MINI modelljei iránt mutatkozó ügyfélérdeklődésekhez a korszerű különkiadások – a háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Cabrio Resolute Edition különkiadása, a MINI Clubman Untold Edition különkiadása és a MINI Countryman Untamed Edition különkiadása – is nagymértékben hozzájárulnak.

A Rolls-Royce Motor Cars 9 százalékkal növelte eladásait

A Rolls-Royce Motor Cars 4 701 darab luxusautót forgalmazott 2022 első három negyedévében, amely 8,9 százalékos abszolút növekedést jelent. Az angol gyártó fejedelmi autóit töretlen ügyfélérdeklődések veszik körbe, oly nagyon, hogy a korszerű modellekre érkező megrendelések átadási naptára már a következő év végéhez közelít. A cég első tisztán elektromos meghajtású modellje, a Rolls-Royce Spectre 2023 utolsó negyedévében érkezik meg az utakra. A Rolls-Royce ezzel a luxusautóval kezdi meg azon technológiai átállását, amelyiknek eredményeként 2030-ra egész egészében zéró emissziójú gyártóvá fejlődik.

BMW Motorrad: a harmadik negyedév erős értékesítési mutatói újfent a divízió sikeres növekedési stratégiáját igazolják

2022 januárja és szeptembere közt a BMW Motorrad nemzetközileg 159 333 robogót és motorkerékpárt adott el. Az első félév sikeres értékesítési eredményét követően töretlenül folytatódott a BMW Group kétkerekű divíziójának termékei iránt mutatkozó kereslet. A BMW Motorrad értékesítési mutatói még a tartósan nehéz piaci státuszok ellenére is 1,7 százalékkal nőttek, amellyel még a 2021-es év megegyező időszakának rekordot jelentő értékeit is felülmúlták. A BMW Motorrad sikerét a jócskán vonzó modellpaletta garantálja, amelyen 2022-ben olyan továbbfejlesztett és csodálatos újdonságok ünnepelték világpremierjüket, akárcsak a tisztán elektromos meghajtású BMW CE 04 modell.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Kínában a BMW Group 214 146 darab új BMW és MINI modellt forgalmazott az év harmadik negyedévében, amely 5,7 százalékos növekedés. Az egész éves eladási volumen ezáltal 592 873 darabra növekedett.

Az Egyesült Államokban 85 209 darab újdonság talált gazdára júliusban, augusztusban és szeptemberben, amely az előző esztendő harmadik negyedévéhez viszonyítva 3,8 százalékos fejlődés. Január és szeptember közt 249 835 darab új BMW és MINI modell kelt el a tengerentúlon.

Európában a BMW és a MINI modellek összetett értékesítési mutatója 11,1 százalékos csökkenéssel zárta a harmadik negyedévet, amely szám alapján 196 178 darab új gépjárműt jelent. 2022 első kilenc hónapjában 629 818 darab új modellt vásároltak az öreg kontinens használói. Németország ebből önmagában 184 476 darabbal vette ki a részét, amelyiknek betudhatóan a BMW márka a hazai piacán is vetélytársai előtt végzett.