Új akkumulátorral gazdagodik a BMW i3 és a BMW i3s

A 120 amperóra tárolókapacitású és 42,2 kilowattóra energiateljesítményű, nagyfeszültségű lítium-ion akku egyetlen feltöltéssel 260 kilométernyi hamisítatlan vezetési élményt garantál, tisztán elektromos meghajtással. A zéró emissziójú mobilitás idén novembertől exkluzív sportcsomaggal és új árnyalatokkal élénkül.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia örök fejlesztésének betudhatóan rögvest újabb szintre lép a BMW i divízió tisztán elektromos meghajtású duójának vezetési élménye: 120 amperórára (Ah) növelt tárolókapacitásával és 42,2 kilowattórányi (kWh) bruttó energiateljesítményével a BMW i3 (120 Ah) (vegyített energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és a BMW i3s (120 Ah) (vegyített energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh/ 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) modellpároshoz elérhető nagyfeszültségű aksik új generációja 2018 novemberétől erőteljesen nagyobb hatótávolságot garantál. Hétköznapi használat mellett a két modell egyetlen feltöltéssel és tisztán elektromos meghajtással csaknem 30 százalékkal több, már 260 kilométer megtételére képes.

A bajor prémiumgyártó gépkocsijaira sajátos vezetési inger és ideális hétköznapi használatóság kettősével a BMW i divízió ismételten megerősíti innovációs etalonként és iránymutatóként betöltött pozícióját az elektromos mobilitás területén. A BMW i3 piaci bevezetése óta a tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt nagyfeszültségű akkumulátorának tárolókapacitása – és ezzel párhuzamosan hatótávolsága – megduplázódott. A modern áramforrás mellett új karosszériafényezési árnyalat, a külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető Loft felszereltségi szint új utastéri tónusa, továbbá az adaptív LED fényszórók mátrix funkcióval dolgozó távolsági fénye is felkerül a BMW i3 és a BMW i3s megrendelhető tételeinek palettájára. A BMW i3 modellhez a következő években exkluzív sportcsomag szintén rendelkezésre fog állni, amely típus-specifikus lengéscsillapítókkal, spirálrugókkal és stabilizátorokkal szerelt sport kerékfelfüggesztéseket, fekete kerékjárati íveket, ültetett futóművet, szélesebb nyomtávokat és 20” méretű könnyűfém keréktárcsákat tartogat. A külön választható extrafelszereltség részeként elérhető Business navigációs rendszerrel egyesült erővel mindemellett a BMW i3 és a BMW i3s modellpároshoz az iDrive operációs rendszer csempe-ikonokkal dolgozó menürendszerének finomított vezérlőrendszere is elérhetővé válik, mihelyt a vezeték nélküli okostelefon-töltés és a vezeték nélküli LAN hotspot is.

Töretlen fejlődés az akkumulátorfejlesztés területén: egyre nagyobb energiateljesítmény változatlan méretekkel

Midőn az elektromos motor és a vezérlőelektronika, úgy a nagyfeszültségű áramforrás is a BMW i modellekben dolgozó BMW eDrive hajtáslánc-technológia szerves része. Az modernizált energiatároló egységek lítium-ion celláit egy akkumulátorgyártó társaság állítja elő, csupán a BMW Group által meghatározott műszaki paraméterek alapján. A gyártóval közös összefogásban lefolytatott részletes kutatások és szüntelen fejlesztési munkálatok az energiateljesítmény, a hatótávolság, a biztonság és a megbízhatóság kapcsán is az energiatároló egységek állandó optimalizálását eredményezik. A BMW i3 és a BMW i3s modellpáros padlólemezébe integrált nagyfeszültségű aksi nyolc energiatároló modulból, egy-egy modul ugyanakkor tizenkettő lítium-ion cellából áll. Az energiatároló egység végső összeszerelését a BMW dingolfingi gyára végzi. Míg a nagyfeszültségű akku külső méretei mit sem változtak, az energiatároló egység tárolókapacitása 120 amperórára, bruttó energiateljesítménye ugyanakkor 42,2 kilowattórára növekedett – amely a tisztán elektromos hatótávolság gyarapítása tekintetében újabb számottevő fejlődést jelent. Összehasonlításképpen: 2013-ban, a BMW i3 piaci bevezetésekor a nagyfeszültségű áramforrás 60 amperóra tárolókapacitással és 22,6 kilowattóra energiateljesítménnyel bírt, ezután az energiatároló egység 2016-ban bemutatott második generációja mindezt 94 amperórára és 33 kilowattórára emelte.

Annak ellenére, hogy az egyetlen feltöltéssel és tisztán elektromos meghajtással abszolválható hatótávolság hangsúlyosan növekedett, a prémium kompakt modellpáros saját tömege, akkumulátorának beépítési mérete, menetteljesítménye és vegyített energiafogyasztása gyakorlatilag mit sem változott. A 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorral hajtott BMW i3 7,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményű BMW i3s modellnek mindazonáltal ehhez mindössze 6,9 másodpercre van szüksége. Mindez azt jelenti, hogy a korszerű modellpáros két tagja a sportos menetteljesítmény tekintetében is abszolút mércét állít fel kategóriájában. Az elektromos motorokra sajátos, azonnali teljesítmény-leadásnak betudhatóan mindemellett a BMW i3 és a BMW i3s is a erőteljesen nagyobb belsőégésű erőforrással szerelt sportautók rugalmasságát produkálja: amíg előbbi 5,1 másodperc, addig utóbbi 4,3 szekundum alatt sprintel fel 80 km/órás sebességről 120 km/órára.

A 120 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3 vegyített energiafogyasztása 13,1 kilowattóra 100 kilométerenként, miközben a BMW i3s tekintetében ez az érték 14,0 – 14,6 kilowattórára módosul. Az elektromos motor kimagasló hatékonysága és a nagyfeszültségű aksi megnövelt tárolókapacitása az elődmodellekhez képest csaknem 30 százalékkal nagyobb elektromos hatótávolságot idéz elő: a BMW i3 (120 Ah) a legkorszerűbb gépkocsik menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései alapján egyetlen feltöltéssel 359 kilométer (az elődmodell értéke 290 – 300 kilométer), ameddig a valós szituációk közti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, átfogó szabvány alapján funkcionáló tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései alapján 285 – 310 kilométer (az elődmodell értéke 235 – 255 kilométer) megtételére képes. A BMW i3s (120 Ah) tekintetében ezek a számok 330 – 345 kilométerre (az elődmodell értéke 280 kilométer), azonfelül 270 – 285 kilométerre (az elődmodell értéke 235 – 245 kilométer) módosulnak. Hétköznapi használat mellett a modellpáros a 120 amperóra tárolókapacitású aksi egyetlen feltöltésével 260 kilométert (az elődmodell értéke 200 kilométer) képes megtenni.

A BMW i3 és a BMW i3s prémium minőségű járműtöltő elektronikája sebes és rugalmas töltési megoldásokat kínál. A modellpáros szabvány töltőkábelét úgy tervezték meg, hogy bármelyik tradícióknak megfelelő háztartási aljzathoz csatlakoztatható legyen. Ez esetben a nagyfeszültségű aksi hozzávetőlegesen 15 óra töltési idő után éri el a 80 százalékos töltöttségi szintet, óránkénti 2,4 kW töltési sebességgel. A BMW i Wallbox gyorstöltő rendszere ezt 11 kW sebességre gyorsítja fel, amellyel a háromfázisú járműtöltés nagyjából 80 százalékos töltöttségi szintre mindössze 3,2 órát vesz igénybe. A BMW i3 és a BMW i3s vezérlőelektronikája, emellett nagyfeszültségű akkumulátora ezenkívül az ultragyors DC töltőoszlopokkal is kompatibilis: az óránkénti 50 kW sebességű járműtöltés 42 perc alatt az aksi 80 százalékos töltöttségét ígéri.

A BMW i3 és a BMW i3s 120 amperóra tárolókapacitású és 42,2 kilowattóra energiateljesítményű, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorral felszerelt verziója tovább folytatja a bajor prémiumgyártó felelős erőforrás-felhasználásra összpontosító tömegtermelési szisztémáját, amely a fél évtizeddel ezelőtti piaci bevezetés óta állandóan meghatározza a tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt gyártását: a zéró emissziójú mobilitást és a hosszú távon fenntartható kiegészítő szolgáltatásokat felelős nyersanyag-kiválasztás és környezetbarát gyártási modern műszaki megoldások veszik körbe. A BMW i3 (120 Ah) és a BMW i3s (120 Ah) a modellpáros egész életciklusára vetítve az összes régebbinél kedvezőbb károsanyag-kibocsátási mutatókkal ellátott – a nyersanyag-kitermeléstől kezdve, a gyártási módszereken át, egészen az egyre szélesebb körben alkalmazott anyag-újrahasznosításig. A szokásos, belsőégésű erőforrással hajtott modellek tömegtermelési folyamatához képest mindez kimagaslóan mérsékeltebb hatást gyakorol a Föld teljes körű felmelegedésére.

Exkluzív sportcsomag a BMW i3 új opciójaként

A BMW i3 opcionális extrafelszereltségként megrendelhető portfólióján a közeljövőben egy friss, exkluzív sportcsomag emeli új szintre a vezetés BMW-modellekre sajátos, sportosan dinamikus, zéró emissziójú élményét. A kulcsfontosságú tényező e téren a BMW i3s modellhez alapfelszereltségként kínált sport futómű, amely típus-specifikus lengéscsillapítókkal, spirálrugókkal és stabilizátorokkal szerelt sport kerékfelfüggesztéseket, ültetett futóművet, szélesebb nyomtávokat és 20” méretű, kéttónusú vagy Jet Black árnyalatú, könnyűfém keréktárcsákat tartogat. A hangsúlyosan megnövelt menetteljesítményt fekete kerékjárati ívek hangsúlyozzák ki, amelyek szintén az exkluzív sportcsomag részei.

Új karosszériafényezések, adaptív LED fényszórók, tökéletesített vezérlőrendszer és nagy tudású járműkapcsolati megoldások

2013-as piaci bevezetése óta a BMW i3 a Föld legkeresettebb és legnagyobb darabszámban árusított prémium kompaktjává érett a hálózatról tölthető modellek szegmensében. A modell a metropoliszokban és azok agglomerációiban rövid idő alatt a hosszú távon fenntartható egyéni mobilitás mértékadó szimbólumává vált. Jellegzetes karakterének egyik meghatározó eleme a LifeDrive járműstruktúra, amely az alumínium alváz és a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült utascella kettősével kecsegtet. A 120 amperóra tárolókapacitású és 42,2 kilowattóra energiateljesítményű akku bevezetésével párhuzamosan a BMW i3 és a BMW i3s modellpárosa friss stílusjegyekkel gazdagodik, míg a karosszériafényezési árnyalatok palettájára a korszerű, Frozen Grey szürke dekorcsíkokkal nyomatékosított Jucaro Beige bézsmetál tónus is felkerül. A bajor prémiumgyártó kliensei a tetszetős újítás mellett a Mineral Grey ásványszürke metál, az Imperial Blue királykék-metál, a Melbourne Red tűzpiros-metál, tetejébe a Capparis White hófehér és a Fluid Black mélyfekete akril fényezések közül választhatnak. A korszerű karosszériafényezési árnyalattal istenien harmonizál a külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető Loft felszereltségi szint új tónusa, aminek félig szövet, félig Sensatec felületű kárpitja „Electronic” színekbe borítja az utasteret: a Carum Grey világosszürke kárpitot barna kiegészítők fokozzák.

Az alapfelszereltség részeként kínált, LED-technológiás első fényszórók alternatíváiként az adaptív LED fényszórók is elérhetővé válnak, a távolsági fény önműködő tartomány-kitakaró funkciójával kiegészítve. Az továbbfejlesztett mátrix funkcióval dolgozó távolsági fény kimagasló mértékben növeli az esti látási viszonyokat, míg a megvilágított tartományból önműködően képes kitakarni a többi közlekedőt. Az adaptív LED fényszórókat így vízszintesen négy részre osztották a tervezők, a modern műszaki megoldás mindazonáltal az egyes részeket 70 km/órás sebesség fölött külön-külön is tudja működtetni. A távolsági fényszóró a forgalmi szituációk függvényében világít: ha a modern műszaki megoldás hatékony működéséhez létfontosságú kamera közeledő vagy rögvest utolért autóst érzékel, az adaptív LED fényszórók mindössze tompított fénnyel követik végig az érintett autós mozgását. Ilyenkor az adott területre vetített távolsági fények kikapcsolnak, elkerülve a többi közlekedő elvakítását. A fennmaradó fényszóró-tartományra vetített távolsági fények aktívak. Az adaptív LED fényszórók körét az okos kanyarfény és a távfény-asszisztens színesíti.

A külön választható extrafelszereltség részeként elérhető Business navigációs rendszerrel egyesült erővel a BMW i3 és a BMW i3s modellpároshoz az iDrive operációs rendszer csempe-ikonokkal dolgozó, élő menürendszerének tökéletesített vezérlőrendszere is megrendelhetővé válik, amely az egyes menüpontok az összes régebbinél gyorsabb és komfortosabb elérését kínálja. Sőt mi több, a külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek közé a kompatibilis okostelefonok vezeték nélküli töltése és a vezeték nélküli LAN hotspot is felkerül, utóbbinak hála ezenkívül ugyanabban az időben akár tíz okoseszköz is online kapcsolatba léphet a BMW i3 és a BMW i3s fedélzetén.

A BMW i divízióról

BMW i részlegével a BMW Group aprólékos alapossággal közelíti meg a jövő járműtechnológiáinak kérdéskörét: maximális hatékonyság alapján megtervezett koncepcióival és interaktív járműkapcsolatokat kínáló mobilitási szolgáltatásaival a BMW i divízió a hosszú távú fenntarthatóság prémium szintű újraértelmezését váltja valóra. A részleg a nagyvárosi környezetbe tervezett, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 és BMW i3s modellpárossal, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster plug-in hibrid sportautókkal, továbbá a BMW iPerformance modellekkel a Föld 74 országában van jelen.

A BMW i almárka új célcsoportokkal láttatja meg a vállalatcsoport termékeit, míg nem kizárólagosan házon belül, de iparágon belül is innovációs iránymutatóként szolgál. A BMW i modellekben bemutatott úttörő járműtechnológiákat a müncheni központú vállalatcsoport márkái és modelljei is megöröklik.

A BMW i divízió égisze alatt egyesül amellett nagyon sok kiegészítő mobilitási szolgáltatás, ezáltal a DriveNow és a ReachNow autómegosztó szolgáltatások, a ChargeNow internacionális járműtöltési hálózat, a parkolóhely-keresést, -foglalást és -fizetési opciót is kínáló ParkNow parkolási segédlet, a nagyvárosok mobilitását forradalmasító megoldások felkarolására megalapított BMW i Ventures társaság, az elektromos mobilitást támogató szolgáltatások háttérintézményeként tevékenykedő BMW Energy Services, azonfelül a kormányzati és közösségi szaktanácsadásra megalapított BMW i Urban Mobility szakértői center.