A Ford arra törekszik, hogy az elektromos gépkocsik elérhetőbbek és megfizethetőbbek legyenek, így a Mustang Mach-E európai kínálatában még idén bevezeti a lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorokat.
Ezzel közösen a cég azt is nyilvánosságra hozta, hogy 3,5 milliárd dolláros beruházással felépíti az USA első, autógyári hátterű LFP akkumulátorgyárát; a BlueOval Battery Park Michigan nevű üzem 2026-ban kezdi meg a termelést.
A Ford arra törekszik, hogy diverzifikálja akkumulátor-ellátási láncát, és az ezeket gyártó üzemeket oda telepítse, ahol elektromos autóit is előállítja, mert ezáltal megfizethetőbbé válnak ezek a produktumok a vásárlók részére, vagyis erősödik az EV-k iránti kereslet. A Ford azon dolgozik, hogy a Ford+ tervnek megfelelően az elektromos járművek teljes körű, éves gyártási kapacitását 2023 végéig 600.000 darabra, 2026 végéig ugyanakkor 2 millióra növelje.
Az elektromos gépkocsik gyártásának sebes ütemű bővítésével párhuzamosan a társaság bevezeti az LFP akkumulátorokat is, hogy még több elektromos hajtású modellt és választási lehetőséget kínálhasson vásárlóinak, ezzel közösen mindazonáltal elérje, hogy a Model e üzletág 2026 végére 8 százalékos korrigált EBIT rátával működjön.
„Elkötelezetten törekszünk arra, hogy ez elektromos gépjárműk forradalmának élére álljunk, így a legjobb technológiákra és munkatársakra van szükségünk, hogy iparágunk mindenre kiterjedő átalakulásának élvonalbeli szereplői lehessünk,” nyilatkozta Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke.
Az LFP áramforrások előnyeit a Ford vásárlói élvezhetik
A nikkel-kobalt-mangán (NCM) mellett az LFP már a második olyan akkumulátor-technológia, amelyiknek révén a Ford vásárlói kiválaszthatják az igényeiknek leginkább testhezálló akkumulátor-teljesítményt.
Az LFP áramforrások rettentően strapabírók, és jól viselik a gyakoribb és gyorsabb feltöltéseket, ugyanakkor kevesebb ritka és drága alapanyagot tartalmaznak. Ez a kedvezőbb árú akku kínálja, hogy a Ford stabilizálja vagy akár tovább csökkentse az elektromos gépjárműk vásárlói árát. Az LFP aksik egy sor, már most is fejlesztés alatt álló, kedvező árú, modern fejlesztésű személyautó és haszonjármű meghajtásáról gondoskodnak ezt követően.
„A Ford elektromos autóinak kínálata óriási keresletet generált. Az LFP és NCM akkuk széles körű bevezetésével vásárlóink ezrei, csakhamar ugyanakkor milliói élvezhetik ezt követően a Ford EV-k minden előnyét, méghozzá a legkorszerűbb akkumulátor-technológiákkal, amelyek idővel egyre megfizethetőbbé válnak,” közölte Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója.
Az LFP akkuk már a michigani Marshallban felépülő új akkumulátorgyár megnyitása előtt, még idén megjelennek a Mustang Mach-E kínálatában, 2024-ben mindazonáltal az F-150 Lightning vásárlói is megrendelhetik azokat a leglényegesebb teljes körű piacokon, hogy senkinek ne kelljen sokáig várnia a modern technológiára.
Az LFP akkuk révén csökkenthető az iparág függősége az olyan, nehezen és drágán beszerezhető ásványi anyagoktól, mint a nikkel és a kobalt. Ez nemcsak gazdasági előnyt jelent, hanem abban is nyújt támogatást, hogy a Ford olyan EV-beszállítói láncot építsen ki, amely a társaság fenntarthatósággal és emberi jogokkal kapcsolatos alapelvei alapján üzemel.
A Ford vállalta, hogy 2026 végéig 50 milliárd dollárt fektet be globálisan az elektromos autókba, és 2050-ig az egész világon megalkotja a karbonsemlegességet autói, létesítményei és beszállítói lánca működésében. A cég célja, hogy 2035-re minden, Európában forgalmazott modellje zéró károsanyag-kibocsátású legyen, és hogy európai létesítményei, logisztikai tevékenységei és beszállítói karbonsemlegesen működjenek.