A töltőinfrastruktúra bővítésében funkcionál egyesült erővel a Volkswagen és a has to be szoftverspecialista

Tovább bővíti tevékenységét a Volkswagen a töltőinfrastruktúra területén és az elkövetkezendő időszakokban szorosan együttműködik a has to be GmbH, vagyis az elektromos mobilitás üzemeltetési rendszerei vezető szállítójának mestereivel. A konszern ennek keretében leányvállalatán át kisebbségi részesedést vásárol a cégben, s a Volkswagen és a has to be szövetségben segítheti elő az európai töltőhálózat kiépítését, ezenfelül részesedhet a töltési megoldások szélsebesen bővülő piacából. A vállalatcsoport saját töltőállomásai részben már a has to be szoftverével üzemelnek, az egységes és integrált töltő-ökoszisztéma részét képezve.

„Az visszafogott és ergonomikus töltés elengedhetetlen az elektromos mobilitás sebes áttöréséhez, s ehhez nem kizárólagosan több töltőállomás elengedhetetlen, hanem hálózatba kapcsolva és okos módon is kell működniük. Az elektromos gépkocsik töltésének éppoly magától értetődővé kell válnia, mint az okostelefonokénak” – nyomatékosította Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az elektromos mobilitás területéért felelős tagja. „A has to be céggel szövetségben szeretnénk feltárni és továbbfejleszteni a töltőinfrastruktúra villámgyorsan bővülő vállalkozásbeli területét, amely alatt magunk is alkalmazzuk a has to be szoftvereit. 2025-ig a egész vállalatcsoportra kiterjedően csaknem 36 ezer töltőpontot létrehozunk Európában, az elkövetkezendő időszakokban mindent összevetve még gyorsabbá és komfortosabbá válhat a töltés.”

A has to be GmbH tíz országból összesen több mint hetven munkatársával több, mint 16 ezer töltőállomást menedzsel, főképpen Európában, ám azon túl is – Norvégiától Ausztráliáig és Nagy-Britanniától Tajvanig. A cég története hat évvel ezelőtt kezdődött, s első partnere Ingolstadtból érkezett, mégpedig az Audi személyében. Onnantól évről-évre legalább megduplázta forgalmát, mindenekelőtt a Németországból és Svájcból mutatkozó intenzív keresletnek hála. Ügyfélkörének spektruma mindeközben az autóipartól az energiaszolgáltatókon keresztül, egészen az iparvállalatokig bővült, legfőbb referenciája mindazonáltal Európa legnagyobb gyorstöltő-hálózata, az IONITY, amely a BMW Group, a Daimler AG, a Ford Motor Company, azonkívül – az Audival és a Porschéval – a Volkswagen-csoport összefogásával alakult meg. Az IONITY 2020 végéig összesen 400 gyorstöltőpark létesítését tervezi az európai autópályák mentén, minden állomáson a has to be szoftvereivel.

Martin Klässner, a társaság alapítója már tizenegy éve töltőállomások prototípusait építette garázsában, s úttörőként korán felismerte, mekkora lehetőséget rejt a töltőinfrastruktúra szoftverfejlesztése. Ma a has to be alapítója némely benne: „A Volkswagen-csoporttal – amely minden más autógyártó konszernnél elkötelezettebb e technika iránt – folytatott partneri kooperáció meghatározó az elektromos mobilitás jövőjének alakítása esetén. A Volkswagennel a fedélzeten nagyban előmozdíthatjuk az elektromos mobilitást Európában, továbbá azon túl is.”

Hálózatba kapcsolt energia és mobilitás

A Volkswagen-csoport Elli leányvállalatán át egynegyed tulajdoni hányadot vásárol a has to be GmbH-ban. Thorsten Nicklass, az Elli vezérigazgatója mindent összevetve nyilatkozott: „Az Elli célkitűzése az energia és a mobilitás témaköreinek digitális hálózatba kapcsolása. Simává és kedvezővé kívánjuk tenni a töltést, míg az elektromos járművek körüli továbbfejlesztett és hosszú távon fenntartható energiamegoldások megbízható partnereként szeretnénk pozícionálni magunkat. A has to be cégben szerzett részesedéssel most megteremthetjük a feltételeket a töltés kínálta problémamentes ügyfélélményhez, emellett a Volkswagen-csoport újabb digitális szolgáltatásainak integrációjához. E részesedés újabb következetes lépés a töltés és az energia nagy tudású összekapcsolását célzó stratégiánkban.”

A Volkswagen eredményesen elő kívánja támogatni az elektromos mobilitás világszintű áttörését és az autóipar legnagyobb elektromos offenzíváját hajtja végre. A vállalatcsoport 2028-ig közel hetven új, tisztán elektromos modelljével jelenik meg a piacon, melynek érdekében egyedül az jövőbeni öt év alatt több mint 30 milliárd eurót invesztál. Az elektromos offenzíva a vonzó modellek mellett nagy tudású töltési megoldásokra, energiaajánlatokra és digitális mobilitási szolgáltatásokra is kiterjed.