A Volkswagen megkezdi az átállást az e-mobilitásra: Zwickauban kezdetét vette az ID. 3 gyártása

A Volkswagen elektromos offenzívája sebességet váltott: ma hivatalosan kezdetét vette az ID. 3 sorozatgyártása. Az elektromos járművek (EV) új generációjának első gépjárműje – egy fehér ID. 3 – Dr. Angela Merkel szövetségi kancellár és Dr. Herbert Diess a Csoport vezérigazgatójának jelenlétében gurult le a szerelőszalagról. A Volkswagen-csoport 2028-ra nagyjából 22 millió elektromos járművet tervez értékesíteni nemzetközileg, ezáltal segítve ezek áttörését. Zwickau kulcsszerepet játszik ebben a törekvésben: most először alakítottak keresztül egy nagy autógyártó üzemet maradéktalanul az e-mobilitásra, csaknem 1,2 milliárd eurós beruházással. Az elképzelések alapján Zwickau jövőre már csaknem 100.000 elektromos gépkocsit fog létrehozni. 2021-től minden évben akár 330,000 elektromos hajtású jármű is elhagyhatja az összeszerelő sort, ezáltal a telephely Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos járműgyára, és a Volkswagen átfogó gyártóhálózatának átalakulásának vezetője lesz.

“Az ID. 3 kimagaslóan hozzájárul ezután az e-mobilitás áttöréséhez. Ez elérhetővé teszi a tiszta egyéni mobilitást több millió ember részére, és releváns mérföldkő a társaságunk részére, hogy 2050-ig klíma-semlegessé váljon “- mondta Herbert Diess, a Csoport vezérigazgatója az ünnepségen Zwickau-ban.

Az ID. 3 karbon-semleges előállítása

Az ID. 3 a Volkswagen moduláris elektromos hajtásrendszer platformon (MEB) alapul. Ez egy teljesen elektromos platform, amely maradéktalanul kihasználja az e-mobilitás nyújtotta lehetőségeket. Következésképpen az ID. 3 nagy hatótávolsággal, szerfelett tágas belsővel és dinamikus vezethetőséggel büszkélkedhet. Az alapváltozat ára Németországban 30.000 euró alatt van. Az ID. 3 azt lehet mondani egyszerre kerül bevezetésre Európa egész piacán 2020 nyarán. Több mint 35.000 internacionális partner már előleg befizetésével foglalt magának ID. 3-at.

Az ID. 3 új mércét állít fel a fenntarthatóság szempontjából: A termelés karbon-semleges, ami azt jelenti, hogy a gépjárműt karbon-semleges lábnyommal szállítják az ügyfelek részére. Az ID. 3 tekintetében az energia igényes akkumulátorcella gyártására mindössze zöld energiát használnak.

A egész termelési folyamatból ebben a pillanatban elkerülhetetlen kibocsátások kiegyenlíthetők, például beruházások révén a “Katingan Mataya Forest Protection” éghajlati projektbe az indonéz Borneo szigeten.

Mind a 8000 alkalmazott részt vesz a képzési programban

A Zwickau üzem szakaszos módosításával a Volkswagen most először formál keresztül egy nagy autógyártó üzemet maradéktalanul az e-mobilitásra, melynek átalakításába csaknem 1,2 milliárd eurót fektetnek be. A bővítési rész végén, 2021-től kezdődően, a csoport-márkák hat MEB modelljét gyártják ezután Zwickauban. A képzési intézkedések mind a 8.000 alkalmazottat felkészítik az elektromos gépkocsik előállítására, és a nagyfeszültségű technológiával történő munkára. Teljességében a zwickaui csapat 2020 végéig csaknem 13.000 képzési napot teljesít, ezáltal biztosítva a jövő munkahelyeit a zwickaui gyárban.

“Az ID. 3 csúcstechnológiával megjelenő gépkocsi egy csúcstechnikával funkcionáló gyárból. Nagyjából 1.700 robot, a vezető nélküli szállítási rendszerek és a teljesen automatizált gyártási folyamatok révén Zwickau aktuális betekintést nyújt az elektromos járművek nagy volumenű gyártásába. “- nyilatkozta Thomas Ulbrich, a Volkswagen E-Mobility-ért felelős igazgatósági tagja. “Végső soron ellenben a siker kulcsát az emberek jelentik, akik a gépkocsikat gyártják: szászországi csapatunk végrehajtotta a kétéves módosítási fázist, amely a gyártás mai elindításával csúcstechnikával és odaadó munkával zárult le. Ez páratlan csapatteljesítmény volt!”

Erős elektromos jármű klaszter a német autóiparban

Az e-mobilitásba való határozott belépésével a Volkswagen nagymértékű mértékben hozzájárul az éghajlat védelméhez, és ezáltal hosszú távú kilátásokat hoz létre csaknem 100.000 alkalmazott részére németországi gyáraiban. “Németországnak vezetnie kell ezt a változást, és a jártassá kell válnia az e-mobilitás értékeinek előállításában. Így gyártunk elektromos járműveket Németországban, és ezzel egyszerre döntöttünk az elektromos motorok, sőt még az áramforrás cellák és rendszerek fejlesztéséről és gyártásáról ia. Az jövőbeni években Németországban létrejön egy erős EV-klaszter “- mondta Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója.

A zwickaui gyáron kívül az ID. 3 gyártásában a braunschweigi, kasseli, salzgitteri és wolfsburgi alkatrész gyárak is részt vesznek, ahol kulcsfontosságú elemeket – példaként elektromos motorokat vagy aksi rendszereket – konstruálnak. Az Emdenben és Hannoverben van üzemek várhatóan 2022-től kezdik meg az EV-k építését. Ezenkívül a csoport együttműködik a Northvolttal is egy nagy akkumulátorcella üzem felállításához Salzgitterben.