Már Magyarországon is rendelhető az első elektromos MINI

Novembertől gyártják a MINI Cooper SE-t, az angol prémiumgyártó első elektromos modelljét, mely a MINI-nél megszokott stílusjegyeket és a gokartos vezetési élményt ugyanúgy biztosítja vásárlóinak – károsanyag-kibocsátás nélkül.

A nagyvárosokba tervezett, tisztán elektromos meghajtású MINI-t novembertől kezdi csinálni a BMW Group. Az idén 60-ik születésnapját ünneplő MINI, friss Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 13,2 – 15,0 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) modellje már rendelhető Magyarországon is. Az újdonság 2020 márciusában érkezik Európa-szerte, mindent összevetve Magyarországon is a márkakereskedésekbe.

A 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása, a márkahű elsőkerék-meghajtás és a hajtáslánc forradalmi kipörgésgátló technológiával dolgozó, továbbfejlesztett menetstabilizáló rendszere együttesen a gokartos vezethetőség összetéveszthetetlen agilitásával ruházza fel a MINI Cooper SE-t, amelyiknek típus-specifikus lítium-ion akkumulátora egyetlen feltöltéssel 235 – 270 kilométer tisztán elektromos meghajtást garantál. Az energiatároló egységet a mérnökök mélyen a padlólemezbe süllyesztették, a zéró emissziójú MINI csomagtartójának térfogata mindent összevetve literre korrekten megegyezik a belsőégésű erőforrással hajtott háromajtós MINI hasonló értékével.

A MINI Cooper SE debütálásával az angol prémiumgyártó megint meghatározó válasszal szolgál a nagyvárosi közlekedés által támasztott kérdésekre. Hat évtizeddel ezelőtt a hagyományos Mini forradalmi járműkoncepciója teremtette meg a legkisebb alapterületen elképzelhető, fantáziadús megoldásoktól hemzsegő utastér műszaki magját, ezután 2001-ben, a MINI feltámasztásakor a ötletes helykihasználás korszerű újraértelmezése a kisautó-szegmens abszolút etalonjaként ünnepelte világpremierjét, amit a vezetés élménye tett teljessé. A MINI Cooper SE most az első tisztán elektromos meghajtású prémium kisautóként érkezik meg a piacra, megmutatva az irányt a nagyvárosokba tervezett, hosszú távon fenntartható, érzelmekben gazdag vezetési inger felé.

Állami támogatással is megvásárolható, új felszereltségi szintekkel

A MINI Cooper SE alapára bruttó 10.500.000,-Ft. Az elektromos modellre állami finanszírozás igényelhető, mindent összevetve az alapmodell már 9.000.000,-Ft-tól elérhető. A Cooper SE elektromos modell “S” felszereltséggel érkezik alapból, mely például magába foglalja a MINI Electric Revolite Spoke 16″ könnyűfém keréktárcsákat, a Vigorous Grey külső visszapillantó tükröket és dekorelemeket, a Connected navigációt, első sportüléseket, önvezérelt klímaberendezést, riasztóberendezést, LED technológiás fényszórókat és ködlámpákat, tetejébe Apple CarPlay előkészítést. A modell ugyanakkor M, L és XL felszereltségi szintekkel, azonfelül külön az elektromos MINI-hez tervezett Interior Style MINI Electric vagy az Interior Style MINI Dark belső stílussal válik hozzáférhetővé.

Ízig-vérig MINI

A MINI Cooper SE az angol prémiumgyártó első modellje, amely a márka által fémjelzett értékeket nagyvárosokba tervezett tisztán elektromos meghajtással ötvözi, egy forradalmian továbbfejlesztett, ízig-vérig MINI modellként. A modell koncepciójának a háromajtós MINI szolgált alapjául: a MINI Cooper SE karosszériaarányai, jellegzetes stílusjegyei, tágas helykínálata és utastéri hangulata mindegyik a belsőégésű erőforrással szerelt modellek örökségei.

A benzinmotor és a dízelmotor helyét ezúttal a MINI Cooper SE motorházteteje alatt egy elektromos motor foglalja el. Az elektromos motor nem kizárólagosan kisebb, de jókora mértékben könnyebb is, mint bármelyik belsőégésű kapacitás, amely nagymértékben hozzájárul a MINI Cooper SE isteni tengelyterhelés-elosztásához. Az alacsonyra helyezett súlyponttal közösen mindez kiváltképp igyekvő vezethetőséget és még nagy tempónál is könnyed irányváltásokat nyújt.

A MINI Cooper SE ezenkívül csúcs úttartást is garantál, nem utolsósorban a nagyfeszültségű áramforrás elhelyezésének hála: az energiatároló egységet mélyen a modell padlólemezébe süllyesztették, az első ülések közé és a hátsó üléssor alá. Mint ilyen, a tisztán elektromos meghajtású MINI modell a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI-k csomagtartó-térfogatával büszkélkedhet: az alapesetben 211 literes csomagtér a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 731 literre bővíthető.

Jellegzetes stílusjegyek típus-specifikus karosszéria-kiegészítőkkel

A MINI Cooper SE összetéveszthetetlen megjelenéséről kényesen kiválasztott, diszkrét karosszéria-módosítások gondoskodnak. Az első tisztán elektromos meghajtású MINI-t határozott arányok, vizuálisan három részre osztható karosszéria, egybefüggő ablaksáv és tető, amellett rövid túlnyúlások és páratlan keréktárcsák emelik ki a tömegből. A korszerű hajtáslánc-technológiát specifikus karosszéria-kiegészítők jelzik. A lítium-ion akku töltőnyílását a tervezők a belsőégésű erőforrással szerelt modellek üzemanyagtöltő nyílásának helyére, a jobb hátsó kerékív fölé helyezték el, a különbséget ugyanakkor egy domborított MINI Electric embléma mutatja. E logó citromsárgára fényezett verziója ékesíti az oldalsó irányjelző paneleket, a csomagtérajtót és a hűtőrács-motívumot is.

Színtiszta vezetési inger: elektromos motor 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítménnyel

Haladéktalanul felépülő csúcs forgatónyomaték és sebességváltásoktól mentes, folytonos teljesítmény-leadás: ezek a MINI Cooper SE hajtáslánc-technológiájának legfőbb tulajdonságai, amelyek a MINI által fémjelzett vezetési benyomás merőben új dimenzióját váltják valóra. Az kapacitás a BMW Group által kifejlesztett elektromos motor legújabb, kimagaslóan erőteljes verziója, melynek kivételes kialakítása a legfelső fordulatszám-tartományig állandóan kitartó, erőteljes teljesítmény-leadást, példaértékű belső hatékonyságot és végtelenül sima, csaknem az összes rezonanciától mentes járáskultúrát garantál. A MINI Cooper SE motorházteteje alatt dolgozó kapacitás maximális teljesítménye ezáltal 135 kW / 184 lóerő, amely az elektromos motorok privilégiumaként már álló helyzetből felépülő, 270 Nm csúcs forgatónyomatékkal párosul. A motorból érkező erőt egy integrált differenciálművel dolgozó, egyfokozatú automataváltó továbbítja az első kerekek felé.

A MINI Cooper SE mindent összevetve már a gázpedál legapróbb érintésére is azonnali teljesítmény-leadással és intenzív gyorsulással reagál, kimagaslóan élvezetes vezethetőséget kínálva a nagyvárosi forgatagban. Az angol prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modellje 3,9 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 60 km/órás sebességre, amely azt jelenti, hogy a gyorsulás első 60 méterét egy belsőégésű erőforrással hajtott sportautó padlógázas vehemenciájával képes teljesíteni. A nulla-százas gyorsulást 7,3 másodperc alatt abszolválja, végsebessége ugyanakkor 150 km/óra.

Magasztos agilitás az továbbfejlesztett menetstabilizáló szisztémának betudhatóan

A tisztán elektromos meghajtás a MINI modelljeire sajátos, gokartosan vállalkozó szellemű vezethetőség teljesen új dimenzióját váltja valóra. A MINI Cooper SE érdekes agilitásában nagy szerepet játszik a típus-specifikus hangolású futómű-technológia, amely – a kisautó-szegmensben jellegzetes módon elektromechanikus kormányművel, az első tengelyen szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal, a hátsó tengelyen mindazonáltal többkaros felfüggesztéssel dolgozik – az elektromos hajtáslánc-technológiával maximális menetstabilitást, példásan precíz irányíthatóságot és azonnali kormányreakciókat garantál. A MINI Cooper SE súlypontja legalább 30 milliméterrel került alacsonyabbra, mint a MINI Cooper S modell tekintetében, amely a tengelyek közti ideális terhelés-elosztással karöltve a kisautó-szegmensben mindeddig elképzelhetetlen kanyarodási dinamikával kecsegtet.

Két működési üzemmódban állítható fékerő-visszatáplálás

A BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelljeiben átélhető vezetési élményt az egypedálos vezethetőség emeli új szintre: nagyvárosi forgalomban a jármű rögvest érezhető lassulásba kezd, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról. Vitorlázó üzemmódban mert az elektromos motor generátorként funkcionál és a mozgás esetén felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza, az alacsonyabb sebességtartományban mindent összevetve a vezetőnek rá sem kell lépnie a fékre ahhoz, hogy a jármű intenzív lassulásba kezdjen. A fékezés esetén felszabaduló energia visszatáplált volumene (és mint ilyen, a vitorlázó szerepkör automata fékező hatásának mértéke) a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikájában állítható be.

Típus-specifikus műszerfal-kialakítás digitális műszeregységgel

A MINI Cooper SE alapfelszereltségének az 5,5″ képernyő-átmérőjű, típus-specifikus műszeregység is része. A fekete panelbe épített színes megjelenítőt a belsőégésű erőforrással szerelt modellek műszeregységével megegyező helyre, a kormány mögé integrálták a tervezők. A maradéktalanul digitális megjelenítő középpontjában egy megjelenített számokkal dolgozó kilométeróra áll, aminek ívét egy szokásoknak megfelelő stílusban világító kilométeróra-skála adja meg. Ez utóbbi a műszerfal tetején fedezhető fel fénygyűrűn is visszaköszön, a kiválasztott MINI Vezetési Üzemmód alapján piros (SPORT üzemmód), fehér (MID üzemmód) vagy zöld (GREEN és GREEN+ üzemmód) színben.