Az LG Electronics (LG) a 2019-es CES-en ismerteti részleteiben is a külsÅ‘ vázként viselhetÅ‘ CLOi SuitBot robot korszerűsödött verzióját olyan újabb kiszolgáló robotok mellett, amelyek már egyre közelebb járnak a kereskedelmi forgalmazáshoz. A viselhetÅ‘ LG CLOi SuitBot használója derekát tehermentesÃti, csökkentve az emelés és lehajolás okozta erÅ‘kifejtést, az LG korszerűsÃtett CLOi kiszolgálórobotjai – a PorterBot, ServeBot és CartBot – ugyanakkor a társaság permanensen növekvÅ‘ szakértelmét képviselik a mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI) és a robotika területén.
Az eredendÅ‘en múlt évben Å‘sszel, Berlinben bemutatott LG CLOi SuitBot új verziója a derekat tehermentesÃtve a felhasználó részére nagyobb erÅ‘kifejtést biztosÃt, mindent összevetve csökkenti a sérülésveszélyt és az izomfáradást az olyan fizikailag megterhelÅ‘ tevékenységek végzése közben, mint a nagyobb súlyok felemelése vagy leengedése. A SuitBot azzal, hogy biztosÃtja a derék 50 fokos fordÃtását és 90 fokos hajlÃtását, a törzs mozgékonyságát növeli. A viselhetÅ‘ robot akkor kapcsol be, amikor használója 65 fokban lehajol, mikor is mindazonáltal álló helyzetbe egyenesedik fel, az eszköz kikapcsol. A robot egy töltéssel négy órán keresztül képes üzemelni, és mindössze egy órára van szüksége a egész töltöttség eléréséhez.
Az elsÅ‘ alkalommal a 2018-as CES-en bemutatkozott hordár- (PorterBot), felszolgáló- (ServeBot), és bevásárlóasszisztens-robotokat (CartBot) konkrétan a repülÅ‘terek, hotelek és bevásárlóközpontok részére fejlesztették ki, hogy segÃtsenek a vendégeknek a poggyászok szállÃtásában, az ennivalók felszolgálásában ezenfelül a megvásárolt táplálékok hordozásában. A modern LG CLOi kiszolgáló robotok az elÅ‘dmodellekhez képest még fejlettebb, önálló navigációs rendszert kaptak, a korszerűsÃtett összekapcsolhatóság révén mindazonáltal példának okáért liftekkel, önműködÅ‘ ajtókkal is képesek kommunikálni. Az integrált mesterséges intelligencia révén az LG CLOi robotjai képesek elemezni a felhasználók szokásait, ezáltal megszakÃtás nélkül tanulnak és javÃtják teljesÃtményüket. Az érintÅ‘képernyÅ‘k és az integrált hangfelismerÅ‘ számÃtógépes program révén a robotok természetesen és kényelmesen kommunikálnak a fogyasztókkal, és olyan összetettebb feladatokat is képesek teljesÃteni, mint a résztvevÅ‘k kérdéseinek megválaszolása vagy a fizetések lebonyolÃtása. Az okos robotok teljesen önállóan működnek: az akku lemerülése során visszatérnek a töltÅ‘pontra, a egész töltöttség elérésekor ugyanakkor újra munkába állnak, ráadásul naponta önellenÅ‘rzést végeznek és errÅ‘l önvezérelt jelentéseket is készÃtenek.