Nagy tudású kiszolgálórobotok adnak új irányt az LG fejlesztéseinek

Az LG Electronics (LG) a 2019-es CES-en ismerteti részleteiben is a külső vázként viselhető CLOi SuitBot robot korszerűsödött verzióját olyan újabb kiszolgáló robotok mellett, amelyek már egyre közelebb járnak a kereskedelmi forgalmazáshoz. A viselhető LG CLOi SuitBot használója derekát tehermentesíti, csökkentve az emelés és lehajolás okozta erőkifejtést, az LG korszerűsített CLOi kiszolgálórobotjai – a PorterBot, ServeBot és CartBot – ugyanakkor a társaság permanensen növekvő szakértelmét képviselik a mesterséges intelligencia (Artificial Intelligence, AI) és a robotika területén.

Az eredendÅ‘en múlt évben Å‘sszel, Berlinben bemutatott LG CLOi SuitBot új verziója a derekat tehermentesítve a felhasználó részére nagyobb erÅ‘kifejtést biztosít, mindent összevetve csökkenti a sérülésveszélyt és az izomfáradást az olyan fizikailag megterhelÅ‘ tevékenységek végzése közben, mint a nagyobb súlyok felemelése vagy leengedése. A SuitBot azzal, hogy biztosítja a derék 50 fokos fordítását és 90 fokos hajlítását, a törzs mozgékonyságát növeli. A viselhetÅ‘ robot akkor kapcsol be, amikor használója 65 fokban lehajol, mikor is mindazonáltal álló helyzetbe egyenesedik fel, az eszköz kikapcsol. A robot egy töltéssel négy órán keresztül képes üzemelni, és mindössze egy órára van szüksége a egész töltöttség eléréséhez.

Az első alkalommal a 2018-as CES-en bemutatkozott hordár- (PorterBot), felszolgáló- (ServeBot), és bevásárlóasszisztens-robotokat (CartBot) konkrétan a repülőterek, hotelek és bevásárlóközpontok részére fejlesztették ki, hogy segítsenek a vendégeknek a poggyászok szállításában, az ennivalók felszolgálásában ezenfelül a megvásárolt táplálékok hordozásában. A modern LG CLOi kiszolgáló robotok az elődmodellekhez képest még fejlettebb, önálló navigációs rendszert kaptak, a korszerűsített összekapcsolhatóság révén mindazonáltal példának okáért liftekkel, önműködő ajtókkal is képesek kommunikálni. Az integrált mesterséges intelligencia révén az LG CLOi robotjai képesek elemezni a felhasználók szokásait, ezáltal megszakítás nélkül tanulnak és javítják teljesítményüket. Az érintőképernyők és az integrált hangfelismerő számítógépes program révén a robotok természetesen és kényelmesen kommunikálnak a fogyasztókkal, és olyan összetettebb feladatokat is képesek teljesíteni, mint a résztvevők kérdéseinek megválaszolása vagy a fizetések lebonyolítása. Az okos robotok teljesen önállóan működnek: az akku lemerülése során visszatérnek a töltőpontra, a egész töltöttség elérésekor ugyanakkor újra munkába állnak, ráadásul naponta önellenőrzést végeznek és erről önvezérelt jelentéseket is készítenek.