Okos légkondicionáló berendezéssel jön a modern ID. 7

Napjaink autóinak alapvető részei a légkondicionáló berendezések, amelyek minden évszakban kellemes hőmérsékletről gondoskodnak. Új ID. 7 modelljével a Volkswagen egy lépéssel tovább is megy, első ízben ígér olyan légkondicionáló rendszert, amely már az utazás megkezdése előtt gyorsabban lehűtheti, ezenfelül felfűtheti az utasteret. Mindezt például az elektronikusan vezérelt légbefúvó nyílások biztosítják, amelyek a beltér nagy területére osztják el a levegőt, amint a vezető a kulccsal a gépjárműhöz közelít. A korszerű, nagy tudású önvezérelt légkondicionáló berendezés hangvezérléssel is kezelhető, de a nap állását és a felhasználó egyéni igényeit is tekintetbe veszi. Az eredmény ugyanakkor olyan kényelem, amellyel a modern elektromos limuzin mércéül szolgálhat ezután kategóriájában.

Egyelőre álcázott tanulmányával a Volkswagen már a Föld legnagyobb elektronikai szakmai vásárán, a Las Vegas-i CES-en ízelítőt adott új ID. 7 modelljéből. Kai Grünitz, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Az ID. 7 azon szándékunk megtestesítője, hogy nagy tudású modern műszaki megoldást és ügyfélközpontú fejlesztéseket kínáljunk a nagy értékesítési darabszámok definiálta felső-középkategóriában.”

Sebesen reagáló és „legyezőként” is szolgáló, okos légbefúvó nyílások

Az ID. 7 már a beszállást megelőzően bekapcsolhatja a légkondicionáló berendezést, amint a kulcsot a gépjármű közvetlen közelében érzékeli. Ekkor meleg napokon a beltér hűtése, hideg időszakokban ugyanakkor értelemszerűen a fűtésfunkció lép működésbe. Nagy melegben az utastér nagy tudású légbefúvó nyílásai ajtónyitásra vízszintes pásztázó mozgással osztják el szélsebesen és nagy térségben a levegőt. Ha a vezető vagy az utasok már a gépkocsiban ülnek, a légáramlás elvárásoknak megfelelően közvetlenül a testfelületre is irányítható, de közvetetten is szellőztethető a beltér. Az ID. 7 a Volkswagen első modelljeként biztosít ilyen okos irányítást.

Középpontban a felhasználóbarát kezelés

A légkondicionáló berendezés az ID. 7 új, 38 centiméter (15 col) képátlójú infotainment-képernyőjének legfelső kezelési szintjéről vezérelhető, mindenkor jól láthatóan és egyetlen érintéssel aktiválható. A jól áttekinthető klímamenüből az összes nagy tudású légbefúvó nyílás digitálisan irányítható. A légáramlatok intenzitása és iránya intuitív módon állítható és egyedileg is elmenthető, a hőmérséklet ugyanakkor háttérvilágítású érintőcsúszkával szabályozható.

A digitális légkondicionáló berendezés hangvezérléssel is kezelhető

A digitális szabályzású légkondicionáló berendezés hangvezérléssel is aktiválható. A jellegzetes kívánságokat a „Smart Climate” funkciók kezelik, példának okáért a „Helló Volkswagen, fázik a kezem” jelzésre induló program bekapcsolja a kormánykerék fűtését, azonfelül csaknem öt percen át meleg levegőt irányít a volánt fogó kezekre.

Klíma egyéni igények alapján

A felhasználó egyéni igényeit „Személyre szabottként” raktározza az ID. 7, ezek közé tartoznak az önműködő légkondicionáló berendezés beállításai is – különösen praktikus megoldás, ha többen is járnak ugyanazon gépkocsival.

Az első Volkswagen a nap állásának érzékelésével

Az automatika aktiválását követően az nagy tudású rendszer reagál a pillanatnyi klímakörnyezetre, példaként a szélvédőnél elhelyezett szenzor magas külső hőmérséklet és erős napsütés során a napsugarak beesési szögét is megállapítja. Ha a nap erősebben süti a jármű egyik oldalát, az ID. 7 a melegebb területeken még intenzívebbre állítja a légkondicionálást – első alkalommal az utastér adott részére, ezt követően konkrétan a bennülőkre irányítva.

Az ID. 7 világpremierje a második negyedévben valószínűsíthető

Az ID. 3, az ID. 4, az ID. 5 és az ID. 6 (csak Kínában), ezenkívül az ID. Buzz után az ID. 7 a tisztán elektromos ID. -család már hatodik tagja, egyben az ID. 4 mellett a Volkswagen második olyan teljes körű modellje, amely már a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épül. Az ID. 7 világpremierje 2023 második negyedévére kiszámítható, s az elképzelések alapján Kínában és némely piacokon Európában még az idén, Észak-Amerikában ugyanakkor 2024-ben érkezik a piacra az elektromos limuzin.