Seat önvezető robotokat alkalmaz, hogy automatizálja az alkatrészek kültéri szállítását

A martorelli Seat üzem jól halad azon célkitűzése felé, hogy fenntarthatóbb, digitalizáltabb és okosabb üzem legyen. A Seat az első olyan ipari gyártó társaság Európában, amely kültéri, automatizált vezetésű, SLAM navigációval – egyidejű helymeghatározási és letérképezési rendszerrel ellátott rendszerrel, 4G csatlakozással és indukciós áramforrás töltéssel felszerelt járművekkel büszkélkedhet. A martorelli üzemben van gyártóhelyeken kívül napjainkban már nyolc AGV funkcionál az alkatrészek szállításának automatizálására. A korszerű járművek ahhoz a 200 darabból álló önvezető robot rendszerhez kapcsolódnak, amelyek már ma is szállítják az alkatrészeket a martorelli és barcelonai üzem összeszerelő műhelyein belül.

Minden kültéri jármű és vontatmányaik egy-egy 25 méteres konvojjá áll össze, amelyek maximális szállítási kapacitása 10 tonna, és 3,5 km hosszú útvonalat fednek le. A SLAM navigációnak, az egyidejű helymeghatározás és letérképezés rendszerének betudhatóan ezeket a járműveket nem mágnesszalag vagy vezetékek vezérlik, ezáltal csökkennek a karbantartási költségek, és képesek sokoldalúbban, változatosabban alkalmazkodni a modern útvonalakhoz, telepítésük ugyanakkor nem kíván semmiféle építkezést. Teljességében a nyolc önvezető robot rendszer napi 240 kilométert tesz meg. Pillanatnyilag két útvonalon futnak a présüzem és a karosszéria műhelyek közt, amelyeken a járművek oldalsó- és mobil elemeit, mindent összevetve példaként a hátsó- és oldalsó ajtókat szállítják, és ez a rendszer megszünteti a teherautókkal történő szállítást a létesítmények és a műhelyek közt.

A szabadtéri önvezető robotok flottája éves szinten a CO2 kibocsátás 1,5 tonnás csökkentését kínálja, mivel eddig ezeket teherautókon és traktorokkal szállították. Ezen AGV-k használata a szállítást hatékonyabbá és költség hatékonyabbá teszi, és csökkenti a készleteket mind a kiindulási, mindpedig a rendeltetési helyen, valamint ezzel gyárban alacsonyabb lesz a járműforgalom is. A projektet az ASTI Mobile Robotics és a Telefónica együttműködésével fejlesztették ki.

A Seat termelésért és logisztikáért felelÅ‘s alelnöke, Dr. Christian Vollmer ezzel kapcsolatban kijelentette, hogy “a korábbi években a Seat úttörÅ‘ jellegű újításokat vezetett be a logisztika területén, és ez egy újabb példa olyan irányú elkötelezettségünkre, hogy az újabb ipari forradalom, az Industy 4.0 hivatkozási és viszonyítási pontjává váljunk. A kültéri automata robotok használata biztosítja számunkra a termelési és logisztikai folyamatok optimalizálását hatékony, fenntartható és összekapcsolt módon.”

Viszonyítási pont az Industry 4.0 folyamatában

Ezzel a projekttel a Seat rendbe hozza hatékonyságát, és jól halad azon célja felé, hogy a martorelli gyárat okosabb gyárrá tegye a Dolgok Internetén át olyan ipari környezetben, ahol a folyamatok automatizálása és digitalizálása kulcsfontosságú kérdésnek számít. A korábbi években a Seat a egész gyártási ciklusban alkalmazott technológiai innovációkat, olyanokat, mint az AGV-k, amelyek a gyártósorba integrálódtak az alkatrészek szállítására, vagy az alkatrészek sürgős szállítására használt drónokat, és együttműködő robotokat. Ezek a hatékonyabb adatkezeléssel összekapcsolva a mestersége intelligenciának azonkívül a nagy adat és blokkláncnak hála hatékonyabb és rugalmasabb folyamatokat tesznek lehetővé.

Az Industry 4.0 mindezen újdonságai már közösen dolgoznak az üzem 7.900 alkalmazottjával, akik naponta 2.300 gépjárműt csinálnak.