Tisztán elektromos erőpróba a hó és a jég ellen: a BMW iX1 a téli tesztek akadályait is sikerrel vette

A BMW X1 következő nemzedéke a vezetés zéró emissziójú élményét éltető, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiával szintén rendelkezésre fog állni. A sorozatgyártás előtt álló, kompakt méretű Sports Activity Vehicle modell most a BMW Group észak-svédországi tesztközpontjának menetdinamikai tesztjeit is sikeresen teljesítette.

A visszaszámlálás kezdetét vette: nem kizárólagosan a BMW X1 harmadik modellgenerációja, de ezzel párhuzamosan a prémium kompakt szegmens első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle (SAV) modellje részére is. Az észak-svédországi Arjeplog térségében a BMW iX1 (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 17,3 – 18,4 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km; tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 413 – 438 km; az adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek) sikeresen teljesítette a téli szituációk közt elvégzett menetdinamikai teszteket. A zéró emissziójú újdonság az Északi sarkkör közelében húzódó, hóval borított utakon és speciálisan előkészített, jeges pályákon a korszerű BMW X1 belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak társaságában bizonyította hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerei rátermettségét. A téli tesztek végeztével a BMW Group újabb tisztán elektromos meghajtású modellje jött meg a sorozatgyártás előtti utolsó fejlesztési fázisba.

A dermesztően fagyos hőmérséklet és a télies útviszonyok jelentette megbízhatósági- és erőpróba nagyon alapos vizsgálatsorozatnak vetette alá a BMW iX1 elektromos motorjait, elektromos összkerékhajtási rendszerét, nagyfeszültségű akkumulátorát, vezérlőelektronikáját és járműtöltő megoldásait. A modell ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiájában a legújabb akkumulátorcella-technológia és okos vezérlésű hőkezelő rendszer dolgozik, amelyek még fagypont alatti, extrém időjárási állapotok közepette is rövid töltési időt, azonkívül nagy tisztán elektromos hatótávolságot garantálnak. Két elektromos motorjának (egy az első tengelyen, egy a hátsó tengelyen) – amelyek teljesítmény-leadását a tapadás és a menetdinamika optimalizálása jegyében hangolták be a mérnökök –, ugyanakkor nagyon szélsebesen funkcionáló, hajtásfüggő kipörgés-korlátozó technológiájának betudhatóan a BMW iX1 kiválóan fel lett szerelve ahhoz, hogy bármilyen terepen magabiztosan közlekedjen.

A BMW Group észak-svédországi tesztközpontjában a korszerű modellek hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereit egy részletekbe menő, kiváltképp összetett finomhangolási folyamaton vezetik át a mérnökök. Az átfogó tesztprogramhoz speciálisan előkészített, hóval borított utakon és a befagyott tavak jeges felületein a BMW Group fejlesztő- és tesztmérnökei ideális állapotok közt feszegethetik az elektromos motorok, az elektromos összkerékhajtási rendszer és a futómű-vezérlő modern műszaki megoldások határait, mindemellett hosszirányú, amellett oldalirányú gyorsulásokra adott rendszerreakcióit. A jeges felületek eközben ahhoz egyaránt nagyszerű körülményeket hoznak létre, hogy a mérnökök a hajtáslánc és a futómű-technológia együttműködését is részletekbe menően finomhangolják. Eme intenzív megterhelés a hosszútávon megbízható, biztonságos menettulajdonságok és az utánozhatatlan vezetési inger alapjait fekteti le, a BMW által fémjelzett sportossággal megfűszerezve.

A BMW iX1 a bajor prémiumgyártó harmadik tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljeként érkezik meg az utakra – a modern BMW X1 2022 őszére tervezett piaci premierjével egy időben. A zéró emissziójú újdonság egy meglehetősen rugalmas járműstruktúra műszaki alapjaira épül, amely biztosítja, hogy a kompakt méretű SAV modell tisztán elektromos meghajtással, belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai egyazon gyártósoron lássanak napvilágot.