Az LG elkötelezte magát a legszigorúbb célok mellett az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése kapcsán

Az LG Electronics (LG) közzétette, hogy tudományosan megalapozott célokat követve 2030-ig csökkenti a főbb termékei használata esetén keletkező üvegházhatású gázok mennyiségét. Az LG ezáltal az első olyan koreai cég, amely részt vesz a Business Ambition for 1.5 C (Kereskedelmi ambíciók az 1,5 C-ért) titulussal rendelkező, nettó nulla kibocsátást népszerűsítő átfogó kampányban. A Science Based Targets initiative (Akadémiai Alapú Célkitűzések indítvány; SBTi) vezetésével, ezenkívül a Carbon Disclosure Project (széndioxidkibocsátás-közzétételi projekt; CDP), az ENSZ Teljes körű Megállapodása (UNGC), a Világerőforrás Intézet (WRI) és a Természetvédelmi Világalap (WWF) pártfogásával funkcionáló programban eddig az egész világon csaknem 700 társaság jelezte részvételi szándékát.

Az LG 2019-ben bejelentett, Zero Carbon 2030 nevű kezdeményezésében kö-telezettséget vállalt arra, hogy a gyártási folyamat esetén keletkező közvetlen és közvetett széndioxid-kibocsátás egész mennyiségét 50 százalékkal csökkenti a 2017-es szinthez képest. A kereskedelmi ambíciók az 1,5 C-ért” kampány részeseként az LG új, sokkal nagyobb kihívást jelentő célt tűzött ki: különféle termékei, mint a hűtőszekrények, mosógépek és lakossági klímaberendezések használata alatt keletkező üvegházhatású gázok (ühg) mennyiségét is csökkenteni fogja. Az LG által a CDP részére csinált idei tartalom mivel kimutatta, hogy a nagyméretű elektronikai eszközökhöz köthető ühg-kibocsátás több mint 80 százaléka a masinák használata alatt keletkezik.

Az SBTi által szorgalmazott, tudományosan megalapozott célok összhangban vannak a legfrissebb kutatásokkal és a Párizsi Egyezményben rögzített, a átfogó felmelegedés 1,5 Celsius-fokra történő korlátozására vonatkozó célokkal. Az LG széndioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló ambícióját, amely a gyártástól a felhasználásig terjedő, az egész folyamat esetén felmerülő emisszió mérséklésére irányul 2030-ig, az SBTi akadémiai adatok alapján fogja felülvizsgálni és hitelesíteni.

„Az LG új célkitűzése összhangban van a közép- és hosszútávú környezetvédelmi és fenntarthatósági stratégiánkkal, melynek célkitűzése, hogy környezetbarát termékeket és szolgáltatásokat kínáljunk a jövő generációi részére” – mondta Kim Joon-ho, az LG minőségirányítási centerének vezetője és ügyvezető alelnöke. „Az LG aktívan dolgozik a nettó zéró kibocsátásra és a körforgásos gazdaság ügyére összpontosító környezetvédelmi megoldásokon, hogy a következő generációk részére egy élhetőbb jövőt teremtsen.”