A martorelli Seat üzem jól halad azon célkitűzése felé, hogy fenntarthatóbb, digitalizáltabb és okosabb üzem legyen. A Seat az elsÅ‘ olyan ipari gyártó társaság Európában, amely kültéri, automatizált vezetésű, SLAM navigációval – egyidejű helymeghatározási és letérképezési rendszerrel ellátott rendszerrel, 4G csatlakozással és indukciós áramforrás töltéssel felszerelt járművekkel büszkélkedhet. A martorelli üzemben van gyártóhelyeken kÃvül napjainkban már nyolc AGV funkcionál az alkatrészek szállÃtásának automatizálására. A korszerű járművek ahhoz a 200 darabból álló önvezetÅ‘ robot rendszerhez kapcsolódnak, amelyek már ma is szállÃtják az alkatrészeket a martorelli és barcelonai üzem összeszerelÅ‘ műhelyein belül.
Minden kültéri jármű és vontatmányaik egy-egy 25 méteres konvojjá áll össze, amelyek maximális szállÃtási kapacitása 10 tonna, és 3,5 km hosszú útvonalat fednek le. A SLAM navigációnak, az egyidejű helymeghatározás és letérképezés rendszerének betudhatóan ezeket a járműveket nem mágnesszalag vagy vezetékek vezérlik, ezáltal csökkennek a karbantartási költségek, és képesek sokoldalúbban, változatosabban alkalmazkodni a modern útvonalakhoz, telepÃtésük ugyanakkor nem kÃván semmiféle épÃtkezést. Teljességében a nyolc önvezetÅ‘ robot rendszer napi 240 kilométert tesz meg. Pillanatnyilag két útvonalon futnak a présüzem és a karosszéria műhelyek közt, amelyeken a járművek oldalsó- és mobil elemeit, mindent összevetve példaként a hátsó- és oldalsó ajtókat szállÃtják, és ez a rendszer megszünteti a teherautókkal történÅ‘ szállÃtást a létesÃtmények és a műhelyek közt.
A szabadtéri önvezetÅ‘ robotok flottája éves szinten a CO2 kibocsátás 1,5 tonnás csökkentését kÃnálja, mivel eddig ezeket teherautókon és traktorokkal szállÃtották. Ezen AGV-k használata a szállÃtást hatékonyabbá és költség hatékonyabbá teszi, és csökkenti a készleteket mind a kiindulási, mindpedig a rendeltetési helyen, valamint ezzel gyárban alacsonyabb lesz a járműforgalom is. A projektet az ASTI Mobile Robotics és a Telefónica együttműködésével fejlesztették ki.
A Seat termelésért és logisztikáért felelÅ‘s alelnöke, Dr. Christian Vollmer ezzel kapcsolatban kijelentette, hogy “a korábbi években a Seat úttörÅ‘ jellegű újÃtásokat vezetett be a logisztika területén, és ez egy újabb példa olyan irányú elkötelezettségünkre, hogy az újabb ipari forradalom, az Industy 4.0 hivatkozási és viszonyÃtási pontjává váljunk. A kültéri automata robotok használata biztosÃtja számunkra a termelési és logisztikai folyamatok optimalizálását hatékony, fenntartható és összekapcsolt módon.”
ViszonyÃtási pont az Industry 4.0 folyamatában
Ezzel a projekttel a Seat rendbe hozza hatékonyságát, és jól halad azon célja felé, hogy a martorelli gyárat okosabb gyárrá tegye a Dolgok Internetén át olyan ipari környezetben, ahol a folyamatok automatizálása és digitalizálása kulcsfontosságú kérdésnek számÃt. A korábbi években a Seat a egész gyártási ciklusban alkalmazott technológiai innovációkat, olyanokat, mint az AGV-k, amelyek a gyártósorba integrálódtak az alkatrészek szállÃtására, vagy az alkatrészek sürgÅ‘s szállÃtására használt drónokat, és együttműködÅ‘ robotokat. Ezek a hatékonyabb adatkezeléssel összekapcsolva a mestersége intelligenciának azonkÃvül a nagy adat és blokkláncnak hála hatékonyabb és rugalmasabb folyamatokat tesznek lehetÅ‘vé.
Az Industry 4.0 mindezen újdonságai már közösen dolgoznak az üzem 7.900 alkalmazottjával, akik naponta 2.300 gépjárműt csinálnak.